Läst matte C o fått G, kan jag läsa matte 3c i det nya systemet? - Forum

2015-10-20 17:19   dåligpåmatte
Hej, jag har läst matte A-C i det gamla systemet och blivit godkänd i samtliga kurser. Trots att jag är urusel på matte så vill jag ändå ge det en chans & repetera & läsa mer (upp till dagens matte 4) för att senare söka till ingenjörsutbildningar (vet att det är krävande men jag vill som sagt ge det en chans…). Jag tror att jag delvis egentligen redan har svaret på min fråga men jag hoppas på det bästa… Som man kan lista ut förstod jag inget av matten i gymnasiet o därför vill jag gärna läsa om allt på Komvux. Tyvärr får man ju inte söka till kurser man redan är godkänd i, men jag har hört att dagens matte 3 & 4 skiljer sig mycket från dåtidens matte C & D. Dagens mattekurser är ju mer krävande så kan man verkligen inte söka till matte 3 även om man är godkänd i matte C…? Kan jag söka till orienteringskurserna 1c, 2c & 3c? Eller gäller det samma sak där, att i o m att jag redan är godkänd i matte A-C så får jag inte ens söka till orienteringskurserna..? Tack på förhand

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in