Bredband - Forum

2007-05-09 10:08   Fredrik
jag håller på och kollar upp det här med distansstudier och bredbandsuppkoppling. undrar om studentum kan svara på några frågor om detta?: 1. Jag gjorde ett test hos Telia, som visade att jag skulle förbruka 7600 MB/månad. Kostnaden för datatrafik är 15 kr/MB veckodagar 07-19! Det kan väl inte stämma, eller? (Det gäller Telia Trådlöst bredband: www.telia.se/tradlost.) 2. Hur länge kommer jag att vara uppkopplad varje vecka till min universitetskurs på distans? Det är Kinesiska I vid Högskolan i Dalarna, alltså en språkkurs. Tjugo timmar? 3. Lektionerna, är det i huvudsak chatting mellan lärare och elev samt att sända bilagor med mejl? 4. Är det några större filer som man laddar ner då man distansstuderar? 5. Om det blir för dyrt enligt fråga 1 (se ovan), kan jag: a. betala per minutuppkoppling istället? b. surfa gratis på offentliga ställen som bibliotek etc. (jag bor i Stockholm)? c. ha två abonnemang, ett trådlöst som jag surfar gratis med på kvällar och helger varsomhelst, samt ett vanligt abonnemang för bredband med fast månadsavgift och fri surfning alla dagar alla tider? Med vänlig hälsning hermes hermesalpha@hotmail.com

Ang: Bredband
2007-05-09 15:21   Mira
Hejsan! Jag tänker bara att det är nog inte riktigt br att ha ett trådlöst bredband för studier eftersom trådlösa abonnemangen är fortfarande så förbannade dyra... jag rekommenderar att du skaffar dig ett "vanligt" tråkigt bredband abonnemang istället med fast månadsavgift. eller så kan du ju ofta plugga på ett lärcentra nära dig. Lycka till!

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in