Pluggar du också på distans? - Forum

2008-12-27 20:58   Daniel
Sitter och biter på naglarna. Ligger efter med arbete. Uppsatser och annat. Hamnat i Bosnien på grund av kärlek. Kärleken hade en bilolycka i oktober. Plötsligt är det väldigt mycket och väldigt tråkigt att plugga. Inte tagit mig tid att ta kontakt med andra som läser samma kurser som jag. Nu har de slutat och jag har ingen att snacka med. Läser Socialantropologi och IKT. Sitter du och pluggar distans. Vill du ha koppling till dina studier. Snacka med mig! Vi kan knuffa på varandra. Hur går man tillväga när man "tagit hand om" närstående, efter olycka? Hur går man tillväga om man vill förlänga examen. Visst jag kan kolla upp det själv. Men om jag hade pallat det hade jag redan gjort det!

RE: Pluggar du också på distans?
2009-02-12 13:54   Sussi
Har själv läst socialantropologi för... ja, hur länge sen det nu än var. Är det fortsättningskurs eller högre som du läser inom det ämnet? Är du efter kanske det är bra att kontakta syo, lärare eller annan på institutionen på det lärosäte som håller i de kurser/den utbildning du har kommit efter i och se vad du kan göra för att ta igen det du missat. Se när omtentor är, när uppsatser kan bli klara osv. Jag läser språk på distans. Passar utmärkt för mig... Vad menar du med förlänga examen? Läsa till högre examen som t ex magister eller vaddå?

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in