vilka förskolelärareutbildningar finns kvar?? - Forum

2011-01-06 16:51   seandra

hej
jag jag är inne på att läsa till förskolelärarprogrammet men då endast på distans för att jag bor i töreboda men eftersom högskolverket dragit in bla skövdes lärarprogram så ,vet jag inte vart jag skall vända mig till att söka här och deras info fortfarande finns kvar .. man kanske skall ta bort den så folk inte söker dessa utbildningar i tron om att den finns kvar.

det får inte var för långt att åka till distans utbildningen kanske finns det ngn filial som sammarbetar med en högskola eller campus ??

vilka skolor finns egenterligen kvar att söka till på distans för just förskoleprogrammet ?

e lite inne på fritidsledarprogrammet för att kanske komma in genom förskoleprogrammet men då måste man göra praktik och åka på studieresa typ att åka på resor etc bara för att kunna lära sig att sammarbeta men det gillar jag inte att åka bort så bara sådär och stå att sälja saker.
Jag är mer då inne på att läsa de ämnen vi har och för att kunna söka vidare. sedan praktikdelen , har vikarierat 3 dar på ett fritids men det var inte min grej direkt utan ungarna må vara trevliga men det kändes som jag inte behövdes , utan istället kanske praktisera på en förskola och på storabarnsavdelningen

ngn som vet ???


RE: vilka förskolelärareutbildningar finns kvar??
2011-01-08 19:24   Sussi

Är det för HT 2011 du söker utbildningar att söka till? Alla dem har inte kommit till vetskap ännu, alla dem kommer först i februari. Utbildningar som finns att söka finns på www.studera.nu och det är där man ansöker till utbildningar på högskola/universitet. Finns det en del info om utbildningar på studentum men inte på studera.nu innebär det troligtvis att det på studentum är fel info, men risken att man ansöker ändå tror jag är liten då det inte går att ansöka om det inte finns på studera.nu


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in