Arbetsterapeut - distans? inte distans? - Forum

2012-04-27 10:59   Julia

Hej! Jag har länge varit intresserad av att läsa till sjuksköterska eller sjukgymnast. Men nu har jag fått upp ögonen för arbetsterapeut och tycker att det verkar vara ett roligt yrke (och bra arbetstider, största anledningen till varför jag inte läser till ssk). Någon som läser till arbetsterapeut någonstans i vårt avlånga land som skulle vilja berätta lite mer om utbildningen? Jag själv bor i Växjö, där utbildningen tyvärr inte finns. Jag är inte jättesugen på att flytta och såg att Örebro har en distansutbildning till arbetsterapeut. Någon som går den eller som tänkt börja till våren? Jag hade inte tvekat en sekund på att gå på universitet om utbildningen hade funnits i Växjö.... Vad tror ni om distansstudier för övrigt? Tre år med distansstudier- det låter faktiskt både ensamt och krävande!?


RE: Arbetsterapeut - distans? inte distans?
2012-12-13 13:29   Gaby

Hej, jag bor i söder och har läst Arbetsterapi på distans i Norbotten. Ensam, var jag alldrig. Vi har haft mycket kontakt via mail, chat, skype, eller annat. Jag tycker kontakt med de andra studenterna var bättre än att läsa på campus. Man har mycket egenansvar och behöver mycket disciplin när man läsa på distans. Men på andra sidan är man mycket flexibelt, när man vill läsa och jobba kan man också en del och då slippa man mycket CSN-lån.

Nackdel är att när måste beställa böcker på fjärlån kan det ta tid. Även när man måste åker långt till campusen och vara borta 4 vecka per termin, det kostar mycket resa och boende!!!

Lycka till


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in