börja plugga - Forum

2009-05-28 10:51   Luna
Har nu äntligen efter många års funderande sökt till högskola, förstahandsvalet blev högskoleprogramet i naturguidning som ges av umeå universitet i Kiruna. Nu råkar det vara så att jag bor ca 134 mil från Kiruna, så man vill ju veta så fort som möjligt om man har kommit in. Så att man kan hitta någonstans att bo och fundera på hur man ska ta sig dit med sitt pick och pack. Någon annan som har flyttat så långt för att börja plugga, någon som kanske har lite tips och råd för en nybörjare i studentvärlden? Känns som att få besked i Juli vad jag har förstått det som är sent när man ska planera för en flytt så långt samtidigt som man behöver ha tag i en lägenhet.

RE: börja plugga
2009-06-23 18:06   nina
Många studentlägenheter har så att man kan tacka nej till en lägenhet (som man har tackat ja till) om man inte kommer in på universitetet/högskolan.. Annars så är det egentligen en liten chansning, jag har väntat tills jag är säker på att jag blir antagen och först då letat lägenhet.. då har jag främst letat lägenhet på internet. Bostadssituationen ser väl även rätt så bra ut i Kiruna om man jämför med sthlm och göteborg.

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in