Civilekonom till hösten - Forum

2015-01-07 18:03   R.S

Hej! Jag gick juristprogrammet i en termin efter gymnasiet och insåg att det inte var min grej och hoppade av. Sedan hoppade jag på en grymt rolig och inspirerande yh-utbildning som jag är klar med till sommaren. Nu är det så att jag vill bredda mig ytterligare och hoppa på en ekonomi-utbildning då siffror alltid har varit en stark sida och funderar på civilekonom. Av någon anledning får jag ångest av tanken av att jag snart är 23 år och ska börja en utbildnng på nytt. Hur vanligt är det att man hoppar på en så lång utbildning vid min åldere och hur ses det av arbetsmarknaden? Kan det uppfattas som oseriöst att man har gått olika utbildningar och inte börjat jobba "på riktigt" förrän då? Inte för att det är det viktigaste hör i livet men jag vill inte sitta där om 4 år med en utbildning och med en lön som jag lika gärna kan få idag för att jag var "för sent ute". Jag kommer alltså att vara 27 när jag är klar... Någon som kan relatera och som kan berätta hur det blev för er, hur ni blev bemötta osv? :)


RE: Civilekonom till hösten
2015-06-14 19:18   Sussi
Det finns många anledningar att välja en utbildning. Var, när och hur skiljer sig också åt bland de som tänker på att utbilda sig.

Det finns 28 åringar som först då känner sig redo att plugga vidare. Så kör på det du känner för och vill. 23 år är inte mycket. Det finns personer som mest jobbat under sommaren, studerar en hel del annars. Och så finns det dem som aldrig har pluggat vidare.

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in