Dietistpogrammet - Forum

2007-08-23 11:52   Flickan19
Hej! Jag skulle så gärna vilja bli dietist. Jag sökte till Göteborg men kom såklart inte in eftersom 2095 sökte. Tänkte söka till Umeå och Uppsala nu till våren men läste i dag om lägsta antagningspoäng som ligger kring 18 för betyg och HP ligger kring 14-16... jag med mitt 16 i betyg och 1,0 i HP kommer ju aldrig att komma in! Hur stor är chansen att jag kan höja HP från 1 till 1,4?! Måste jag nu helt tänka om och välja ett yrke som jag inte vill jobba med lika mycket som dietist. Min stora dröm har alltid varit dietist men det gick ju tydligen i kras nu. Vore tacksam för kommentarer!

Dietist
2007-08-24 10:48   Sussi
Jo, det finns ju fåtal dietistutbildningar men många sökande, så det är svårt att komma in. Men testa högskoleprovt igen, det kanske ger sig efter någon/några gånger. Hur många gånger har du gjort provet nu, en eller? Många höjer sig den andra gången, så du kanske inte har så mycket att förlora på att göra om det.

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in