Distansprogrammet på MIUN? Svar sökes! - Forum

2009-12-09 15:26   Ikka
Hejsan! Jag undrar om det finns nån som pluggar till lärare på distans via MIUN (Mittuniversitet) här? Jag skulle vilja veta hur det funkar med sammankomsterna som anordnas några gånger per år/termin som jag läst om. Jag har läst att de kan vara 4-5 dagar långa, men inget om hur långa dagarna kan vara. Om jag pluggar på distans via MIUN i Härnösand, men bor i Sundsvall, hinner jag åka dit och hem varje dag eller är det nån sorts boende som ordnas där på något sätt så att man stannar där i ca 4 dagar? Jag frågar eftersom jag komma flytta upp med två katter, och jag måste i sånt fall skaffa kattvakt de dagarna jag är borta. Hur funkar det?!?! Hjälp! // Ronnika!

RE: Distansprogrammet på MIUN? Svar sökes!
2010-02-06 00:08   lararstuderande
Jag pluggade dar i hostas men valde att hoppa av nu till varen. Vi hade 5 sammankomster och det var oftast 4-5 dagar per gang. Vi hade lektioner samt seminarium fran 8-17 manga dagar men nagon gang behovde vi bara vara dar i 2-3 dagar och bara nagon timme per dag. Det finns en hel del som bor i Sundsvall och som pendlar, boendet far man ordna pa egen hand om man valjer att stanna i H-sand. Jag valde att hoppa av for att jag tyckte sammankomsterna var for ofta samt for manga dagar per gang, och for att jag inte tyckte att distansverktygen fungerade sa varst bra, de kunde gott utnyttja och anpassa det battre tycker jag!

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in