Djurvårdare - Forum

2011-03-17 14:25   Karin

Jag undrar om någon känner till ett sätt att läsa upp kurser så att jag får kompetens som djurvårdare (inte djurSJUKvårdare). Djurvårdare kan man läsa till på gymnasiet men då jag redan läst klart är det inte en möjlighet. Jag vill helst läsa på distans då jag nu läser till förskollärare och inte vill ta uppehåll i den utbildningen.


RE: Djurvårdare
2011-04-03 21:16   Susanne

Jag tror det kan bli svårt. Någon kurs kan du kanske finna, men tillräckligt för att ha chans till anställning som djurvårdare är inte det enklaste om man vill söka kurser på egen hand. Testa sök extrajobb, sommarjob eller annan kortare anställning på t ex djurpark eller sök praktikplats, det kan vara vägen att försöka ta sig in i branschen om man inte kan läsa utbildning till djurvårdare. När det till och med kan vara svårt att få jobb som utbildad djurvårdare, är det extra svårt för personer utan utbildning eller med annorlunda djurutbildning.


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in