Få studentlånet betalt utav arbetsgivaren - Forum

2008-09-04 04:22   Kenneth
Hejsan, Någon här på forumet som har fått sitt studielån betalt utav företaget ni arbetar/arbetat på och vill dela med sig av era erfarenheter kring förhandlingen? Det är så att jag sitter i en ganska bra sits i företaget jag just nu jobbar hos, men har insett att jag behöver en högskoleutbildning för att kunna komma vidare. Därför ska jag in på universitetet och börja studera till civilingenjör med inriktning på det jag just nu sysslar med. Det jag har funderat på ett tag nu är att komma med ett erbjudande till företagsledningen om ifall de kan stå för en viss del / hela studielånet om jag, låt säga, erbjuder/lovar att jobba för dem igen även efter studierna och kanske även under studierna också genom att delta i projekt osv. Vad skulle kunna vara en rimlig/vettig och marknadsmässig uppgörelse för en sån här deal? Väldigt tacksam för lite seriösa svar i denna frågan. MVH Kenneth

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in