Frågor från någon som studerade ''highschool'' utomlands - Forum

2017-09-17 20:36   Ilyas
Hej och förlåt om detta har frågats innan!

Så jag flyttade precis tillbaka till Sverige efter att ha varit utomlands i fem år. Jag vill nu fortsätta med mitt studerande här I Sverige. Men det har sina egna problem.

Så jag har ett certifikat I IGCSE (O-Level) och vill nu gå till universitet. Jag har två alternativ; att studera på svenska eller engelska.

Men låt oss säga jag vill studera på svenska, hur ska jag göra? Alla ämnen jag lärde mig var på engelska, så det skulle vara svårt att fortsätta på svenska(exempel, tydligen så är ''Oxygen'' på svenska ''syre'' vilket jag tycker är helt galet). Jag tänker inte ljuga heller, jag har glömt mycket av svenskan (ni kanske märker det på mitt inlägg? haha).

Skulle det räcka med att gå till komvux? Eller lära mig svenska på något annat sätt? Vad skulle vara bäst för mig att göra just nu? Kanske gå om ett år i gymnasiet?

Jag vill också påpeka att min familj är inte direkt rika eller något. Så (tyvärr) så är jag inte någon som kan kasta pengar hit och dit hur som helst

jag uppskattar alla era svar. Tack i förhand

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in