Från Turkiet till Sverige - Forum

2011-11-04 14:45   ferhat
Hej, Det är så att jag har flickvän som jag har förlovad mig med från Turkiet, vi ska gifta oss nästa år,hon ska bo som sambo hos mig, hon är inte svensk medborgare och hon kan inte Svenska. Hon studerar nu i Istanbul Bilgi Universitetet företagsekonomi och har undervisning bara på Engelska , hon studerar: English for Academic Purposes 1, Math - calculus for Economic and Administrative Sciences 1, Experiencing Business in Society 1, Det är hennes första år i Turkiet som hon ska studera klart. Hon skall komma hit till Sverige och plugga här från och med andra året. Nu är min fråga, Vad är det som krävs för att hon ska börja studera vidare i Universitetet här i Sverige från 2 året ,nästa år? Behöver hon studera svenska? eller måste hon läsa först 1 år svenska för att sedan börja 2 året i universitetet? Vad kostar det att gå i universitetet hos er? Tack så mycket i förhand, Med vänliga hälsningar Ferhat

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in