Fritidsledare utbildning - Forum

2008-09-15 23:41   Niklas Wikman
Hejsan, jag vill studera till fritidsledare och därför undrar jag över vad det är för betyg man måste ha, dvs om man inte haft så bra betyg så att man måste studera komvux ett eller två år. Kontakt mig gärna via e-mail: n.wikman@hotmail.com Mvh// Niklas

RE: Fritidsledare utbildning
2008-10-23 14:22   Jonas
Hej, de flesta utbildningarna kräver att man har grundläggande högskolebehörighet, men det finns både fritidsledarutbildningar på universitet/högskola, Ky-utbildningar, folkhögskola mm. Fritextssök på fritidsledare här på Studentum.se så kommer du få upp en rad olika alternativ.

RE: Fritidsledare utbildning
2008-11-05 08:30   Erik
Ett tips är att om du hittar en utbildning som är av intresse, så fyll i en intresseanmälan och få hem information om utbildningen/skolan, helt gratis!

RE: Fritidsledare utbildning
2009-01-14 12:34   Göte
Hej jag heter Göte Winé och jobbar som ungdomslots på Åland. Jag har kontakt med en ungdom som vill bli fritidsledare och nu hjälper jag henne med det. Tacksam för tips och idéer.

RE: Fritidsledare utbildning
2009-02-11 16:45   Ante
hejsan jag skulle vilja bli fritidsledare och undrar vad det är för utbildningar man måste ha och vad som krävs? skulle gärna vilja ha det till min email. mvh ante

RE: Fritidsledare utbildning
2009-09-27 00:22   Ali
hejsan jag skulle vilja bli fritidsledare och undrar vad det är för utbildningar man måste ha och vad som krävs? skulle gärna vilja ha det till min email. mvh Ali

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in