Komvuxutbildning - Forum

2008-04-14 09:39   Frida
Hej, jag har lite frågor angående komvux i Kalmar. Jag fundera på att läsa några kurser på sidan av mitt jobb. Det jag funderar över är tex Matematik C. Som jag förstod och läste stod det att det bara gick att läsa på distans. Är det så?eller hur fungerar det? när börjar kurserna? finns det något telefonnummer till komvux i Kalmar till någon som kan hjälpa en ? tack för hjälpen.

RE: Komvuxutbildning
2008-04-14 11:48   lina
Hej! När det gäller komvuxutbildningar är det bäst att vända sig till din kommun, det är dom som annordnar komvux- och vuxenutbildning. För att hitta adressen till ditt närmaste komvux kan du gå in på följande sida: www.studentum.se/utbildning/hitta_komvux.aspx Vill du läsa några komvuxkurser på distans så finns det en del alternativ. Om inte komxux i din hemkommun har några kurser eller startdatum som passar kan du välja att läsa komvuxkurser på distans via exempelvis liber hermods. Då betalar du en liten slant för kursliteratur och tentamen, men kan helt själv bestämma när du ska börja och hur snabbt du ska bli klar, vilket är väldigt flexiblelt. Sök på Studentum.se, sök efter Liber på "Fritextsök" eller välj Vuxenutbildning/Komvux som utbildningstyp och välj "distans" som ort, så får du upp lite fler alternativ! Lycka till!

RE: Komvuxutbildning
2008-04-15 01:47   hej
försök att kola på google och kolla om de har lagt in nåt imfo om komvux..... gå in på google och sök efter kalmar komvux

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in