plugga till undersköterska - Forum

2007-11-16 21:15   Sara
Hejsan! Jag tar studenten nu i sommaren 08, jag går nu Barnoch fritids programmet. tänkte plugga till undersköterska. Så kan jag plugga på Komvux i så fall, vissa ämnen har vi haft under gymnasie åren. Så kommer jag att kunna komplettera?Hur kan jag gå tillväga? MVH Sara

RE: plugga till undersköterska
2008-07-19 11:19   HS
Hejsan! jag tänker plugga till barn och fritid.Vet du hur lång tid ta det och vad som kävs för att komma in i programmet? Jag har också undersköterska intresse men vet ej villka ämnen man ska plugga till för att komma in i programmet. vet du om det kan du mail: Hawawsowe@hotmail.com Mvh Hawa

RE: plugga till undersköterska
2008-12-13 20:06   aida
hej! Jag är 23 år och är intresserad att plugga till undersköterska. Vilka ämnen ska man plugga ochn hur lång är utbildningen?

RE: plugga till undersköterska
2009-02-19 09:19   sj
Jag har planer på att börja läsa till undersköterska på Konvux i höst och undrar lite vad det är för ämnen som ingår i den utbildningen!. Jag har gått 3 år på gymnasiet. Undrar även hur kursen är upplagd och om det ingår att läsa medicin?, isåfall är det svårt???? Tacksam för svar.

RE: plugga till undersköterska
2009-04-09 23:25   ansam
hejsan! jag tänkte börja plugga till sjuksköterska och undrar vilka ämnen som ingår i den utbildningen om jag ska ha de i komvux samt har jag klarat 2 års gymnasiet? Undrar även hur kursen är upplagd och om det ingår att läsa medicin?, isåfall är det svårt?? och hur lång tar utbildningen? m.v.h

RE: plugga till undersköterska
2009-08-17 14:55   Johanna
Till er som funderar på att läsa till Undersköterska på Komvux. Ring Komvux i eran kommun eller i närliggande kommun och fråga. Jag ska själv plugga till Undersköterska nu i Höst, på distans i Kristinehamn! :)

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in