Reseledare, utbildning, lön m.m. - Forum

2010-03-23 18:12   Tannaz
Hej! Jag är intresserad av att utbilda mig till en reseledare och jag vill veta hur mycket en reseledare tjänar i slutet av månaden, alltså vad lönen brukar ligga på? Vart i världen reser man och hur länge stannar man i varje land? Någon som vet?

RE: Reseledare, utbildning, lön m.m.
2010-04-06 17:10   Sue
Det finns olika reseföretag som har egna utbildningar och annat eget för sina blivande reseledare. Ett företag har ett sätt att ha sina reseledare med utbildning, vart de ska vara osv medan ett annat kan ha lite olika med det. Lönen kan också skilja sig. Tror det kan ligga på sådär runt 15 000 upp till 20-21 000 kr per månad. Sen så kan det vara olika med hur mycket man jobbar på de olika företagen, ett ställe kanske man kan jobba mer än en annan beroende på företagets storlek osv som kan påverka vilken lön man kan få per månad. Vill du veta mer om reseledarjobbet så kan det vara bra att kolla saker med de olika reseföretagen som har reseledare.

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in