Tatueringslärling - Forum

2008-05-29 17:23   Espekta
Hej! Jag har en lärlings plats som tatuerare på G. Problemet är då att jag har räkningar att betala och min 3 åriga tatuerar utbildning ger inget betalt och jag vet inte hur jag ska kunna betala mina räknar samt kunna äta. CSN kan itne hjälpa mig för att det inte är via en skola eller konvux, jag akn itne ta ett privatlån för att jag itne har någon inkomst, och lönebidrag funkar itne för att jag inte är 'handikappad' eller hur man ska säga och är helt funktionel för mitt jobb, fast nu när jag tänker efter så kanske man kan få det eftersom jag itne kan allt och kan prestera som en anställd, får forska i det, men iallafall nån här ute kanske vet något som kan hjälpa mig. Mvh Daniel

RE: Tatueringslärling
2008-08-22 13:36   Sussi
Möjligen kan det finnas någon stiftelse som delar ut stipendier till människor i nöd, när det inte finns någon annanstans att få hjälp från, som kanske kan hjälpa dig. Det finns en mägnd stipendier av olika slag, en del har inget speciellt syfte än att hjälpa de i nöd, vad det än är som får dem att vara i nöd. Dessa stiftelser och organisatoner kan man söka via söktjänst på nätet (ex globalgrant), på bibliotek eller betala för en tjänst där någon söker efter stipendier som man kan söka genom att beskriva sin situation. Är det heltid som din lärlingsutbildning kommer att gå? Det kanske går att kolla vad det finns för deltidsarbeten som du kanske kan kombinera med och på det sättet få lite inkomst att betala dina räkningar med? T ex kolla bemanningsföretagen...

RE: Tatueringslärling
2008-11-02 19:32   Henrik Sävhult
post Tja ja heter henke och vill järna bli tattuerings lärling

RE: Tatueringslärling
2010-02-22 09:33   ganeone
kolla med af, du kanske kan få nån typ av lönebidrag. dom e ju så jävla viktiga med att man ska ha praktikplats osv om man inte har jobb.. de blir nog skitbra!

RE: Tatueringslärling
2010-03-29 16:38   tja!
tja! Mitt namn är Micke och jag är fruktansvärt intreserad av att bli tattuerare! det vore kul om du ville ha mig som lärling. jag är en social och trevlig prick på 19 år med livsgnista för tattueringar. bor i åkersberga men har körkort å bil så transport är inga problem. jag har alltid varit mycket intreserad av att teckna, jag har en "portfolio" med massa bilder jag ritat och även olika texter jag skrivit. du kan väl höra av dig om du vill se och träffas för mer information! mvh Micke

RE: Tatueringslärling
2012-02-02 16:27   tattoooer

mannen, börja en utbildning bara komvux eller vad fan som helst dom brukar bara vara på 1-2 timmar per dag MAX, så har du hela dagen att chilla på studion.. så får du självklart skaffa CSN bidrag.. good luck


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in