Vad ska jag göra? - Forum

2007-11-17 19:05   SSSSS
Hej jag är en 19år och utbildad färdig undersköterska och nu har jag planer på att läsa vidare till något... Men frågan är då ja ghar svårt att bestämma vad jag ska bli? Har ni förslag kära vänner??? Mvh S

Utbildning till något...
2007-11-23 13:48   Sussi
Utgå ifrån dina egna intressen och det som du skulle kunna tänka dig att jobba med i framtiden, t ex analysarbete, beräkning, rehabilitering av människor eller något annat. Att söka nått enbart för lönens eller framtidens skull tror jag inte är rätt sätt att gå. Efter år av utbildning så ska man ju sedan använda sina kunskaper i arbetslivet. Så välj utifrån det som du är intresserad av. Kanske gymnasieprogrammet du gick var intressant och något som du skulle vilja fördjupa dig inom? Gick du omvårdnad så kanske sjuksköterska skulle vara något. Eller något annat inom vårdområdet. Eller intresserar något annat dig? Använd sånt i din sökning efter vad du vill läsa till.

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in