Svenska Distansstudier från USA? - Forum

2011-11-04 14:30   Kesoburk

Hejsan.

Jag har letat runt på internet men inte hitta information om folk som har erfarenheter av detta. Jag är väldigt intresserad att studera på distans, via ett svenskt universitet, och samtidigt befinna mig i USA under 3 månader. Jag undrar om det är någon som har erfarenhet med det?

Jag vet att det är möjligt eftersom man får besöka USA som turist i 90 dagar och jag vet att man kan läsa på distans från alla världens hörn. Det jag är intresserad av är erfarenheter från någon som gjort det. Om någon nu gjort det. Vilken stad ni befann er i? Hur mycket pengar som gick åt? Allmänna tips?

Jag älskar USA men vill inte åka dit och studera på ett amerikanskt universitet. Jag vill bara vara, promenera runt, träffa människor, plugga i stora bibliotek och njuta av en amerikansk vår. Studerar nu i en medelstor svensk stad och har lite kommande fristående kurser i mitt program :)

All information välkomnas verkligen :)


Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in