Ingenjörsutbildning på distans - Forum

2009-05-18 11:18   Johan
Hej jag har har hoppat av en ingenjörsutbildning. Nu vill jag ta tag i mina studier men bor nu i Munchen kan ni hjälpa mig vilken högskola/universitet som är bra på distansstudier. Tack Johan.

RE: Ingenjörsutbildning på distans
2009-06-23 17:49   Oskar
Min egen erfarenhet är att Lunds universitet är bra på distansstudier.. lästa nationalekonomi på distans och allting funkade jättebra!

RE: Ingenjörsutbildning på distans
2009-07-02 12:06   arig
Hur många år är ingenjörsutbildning.

RE: Ingenjörsutbildning på distans
2009-08-04 08:26   Linda
En högskoleingenjörsutbildning är treårig och motsvarar 180 högskolepoäng, medan cilvilingenjörsutbildningen är femårig (300 hp) och leder till en yrkesexamen på avancerad nivå.

RE: Ingenjörsutbildning på distans
2009-12-06 15:56   kian
kan nångon berätta om hur mycket kommer att kosta kurslitteraturer till en civilingenjörprogram

RE: Ingenjörsutbildning på distans
2010-01-20 00:08   civilingenjörstudent @ KTH; Sthlm
beror helt på vilken typ av böcker. vanligt nybörjarmisstag är att man köper allt nytt första kurserna. jag rekommenderar att du köper allt begagnat. är det ngn bok du gillar o tror du kommer ha mer anvädning för än bara kursen så köp ett nytt ex av den istället efter kursen. var tänker du läsa? jag pluggar till civilingenjör vid kungliga tekniska högskolan. skulle säga att totalt över terminen så kostar böcker nog ungf mellan 300-500 kr per månad (kostnaden delat på kursens längd). det kan verka märkligt att dela upp kostnaden per månad o det gör man av orsaken att man då kan budgetera in det man får in vid försäljning av böckerna efteråt. natur-relaterade böcker brukar vara billigare än ekonomi osv har jag fått intrycket av.

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration, rekommendationer och ett urval av våra bästa tips direkt till din inkorg! 🚀
Logga in